مدیر آموزش‌وپرورش بجستان گفت: باتوجه‌به نیاز جوانان شهرستان به حرفه نانوایی برای اولین‌بار کارگاه رشتهٔ نان و شیرینی در این شهرستان راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۷۱۰۰۴
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از بجستان، حسین کفاش با اشاره به اینکه بحث مهارت‌آموزی نیاز امروز کشور است اظهار کرد: بخشی از جوانان ما به سمت نانوایی می‌روند و به‌عنوان کارگر مشغول به کار هستند این که ما کارگر بشویم یا کارآفرین خیلی مهم است این کارگاه زمینه مهارت‌آموزی در این رشته را فراهم کرده است.

 وی افزود: وظیفه ما در آموزش‌وپرورش و شورای فرهنگ شهرستان این است که رشته‌های جدیدی را معرفی کنیم رشته‌هایی که خروجی آنها ورود به بازار کار و مهارت‌آموزی است.

 مهارت نانوا از هدررفت نان جلوگیری می‌کند

 حداد، مدیرعامل شرکت گلنان پوراتوس و مؤسس مؤسسه فردوس ماندگار صدرا و بنیان‌گذار رشته نان و شیرینی و شکلات در ایران اعلام کرد: همه کشورهای توسعه‌یافته دنیا، هنرستان‌های نانوایی دارند.

 وی با اشاره به اهمیت مهارت نانوایی عنوان کرد: اگر نانوا مهارت لازم را داشته باشد فراوری آرد و نان و خمیر را بداند؛ به کاهش ضایعات نان کمک می‌کند و همچنین از هدررفت نان جلوگیری می‌شود.

 حداد مطرح کرد: این رشته باتوجه‌به اینکه بجستان، زادگاه نان ملی مانند نان سنگک است و همه، بجستانی ها را به‌عنوان نیروی کار ماهر سنگک پز می‌شناسند در این شهرستان راه‌اندازی شده و می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و کارآفرینی شود.

 وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که دانش روز دنیا در زمینه نان را به دانش‌آموزان منتقل کنیم و دیگر اینکه بر روی بهبود کیفیت داشته‌ها و نان‌های محلی مانند سنگک سرمایه‌گذاری کنیم.

 گفتنی است، کارگاه مهارتی نان و شکلات با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در هنرستان کار و دانش پیامبر اعظم (ص) برای اولین‌بار در بجستان افتتاح شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار